måndag, februari 13, 2006

organisk kemi 3

jag har fått ett förtydligandefrån skolverket. det lyder, kort och koncist, så här:

Man kan inte ha mål som ligger utanför de nationella styrdokumenten. Således kan man inte hålla inne godkäntbetyg för elever som inte når mål som ligger utanför de nationella styrdokumenten.

jag hade rätt i min tolkning och det är skönt att ha det svart på vitt. jag har nämligen en känsla av att detta kan vara kontroversiellt på många skolor. det är inte så att jag drar mig för en debatt i ämneslaget, men det kan vara klokt att ta det försiktigt eftersom många blir väldigt upprörda när man för fram dessa tankar.

läs förra inlägget.

1 Comments:

At 14 februari, 2006, Anonymous Anonym said...

Trägen vinner, brukar man väl säga. Skönt att ha rätt, svart på vitt. I framtida diskussioner är det ju bara att vifta med Skolverkets svar.

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com