fredag, januari 20, 2006

två sköna veckor

nu har jag jobbat två veckor utan några som helst problem. det känns skönt men jag måste medge att jag hade väntat mig något mer motstånd. kanske har jag blivit en bättre lärare genom utbildning och erfarenhet. men viktigast var nog att jag hade förberett mig noga denna gång, till skillnad från när jag gick in i läraryrket för fyra och ett halvt år sedan. då hade eleverna gått en vecka av höstterminen med olika teporära lösningar. själv hade jag kört ner från fjällen över natten, bytt om i bilen och stegat in i klassrummet med en ytterst vag föreställning om vad jag skulle göra.

självklart blev jag helt bortkollrad av mina elever då och lika självkart gjorde jag saker mycket bättre denna gång. det är sånt här som ger perspektiv på tillvaron.

BlogRankers.com