fredag, januari 27, 2006

ig på organiska kemin 2

vi har haft en studiedag för att diskutera visioner. det blev istället en mycket trevlig diskussion om pedagogik och lpo 94. nackdelen är att jag får en känsla av att ha sagt för mycket efter sådana tillfällen. det är ju inte alltid så högt i tak som man tror på skolorna. det kanske är mina hjärnspöken, men jag får för mig att många stämplar mig som flum. men det må vara så. jag står för vad jag tycker. och det finns ju alltid några som håller med. så även på den skola där jag är nu. det är allt från små försynta signaler, som att använda orden utvärdering och bedömning istället för prov, till ren frispråkighet.

jag har kommit ut ur garderoben när det gäller min syn på organisk kemi för min chef och i inlindade ordalag fått ok för min tokning och dess konsekvenser. lika bra tror jag att det gick när jag bekände färg för min arbetslagsledare, även om kommentarerna var av det mer hummande slaget. i slutändan kör man ändå sitt eget race. som lärare har man det fulla ansvaret. därför kan jag följa min tro. men därför kan de konservativa även köra efter sin tro.

jag har även mejlat skolverket med en undran om detta. tyvärr fick jag ett goddag yxskaftsvar. förmodligen tog de mig inte på allvar enär jag i tidsbristens lättja kopierade min egen bloggtext till mejlet. meningar utan versaler går tydligen inte hem på verket.

1 Comments:

At 28 januari, 2006, Anonymous Anonym said...

Mailde skolverket för några år sedan om grammatik i ämnet svenska. Fick ett välformulerat o artigt svar tillbaka. Jag använde mig förstås av versaler när jag började mina meningar...

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com