måndag, november 01, 2010

Hoppsan

jag gjorde en opresentation på okonferensen Teachmeet. Opresnetation eftersom min sida hackades (eller spammades). Som tur är var det inte värre än så här:

"Hey really nice website, I noticed your website when doing study on some methods to develop my web log. I was simply inquiring which spam software system you use for comments as I get tons on my site. I never comment on blogs, but this one is awesome! Thanks."

men det var inte så smart av mig att öppna wikiskola för anonym redigering. jag vet att det kommer spam efter en stund. men det brukar inte gå så här fort. jag öppnade den anonyma redigeringen under första presentationen. jag kollade då och då att det inte kom något spam. efter ett tag glömde jag kolla efter spam för föredragen var så intressanta. nån timme innnan jag gick upp som näst sista att prata var sammaren där. en robot antar jag. den sökte förmodligen upp den senast redigerade sidan. den som jag tänkte använda.

så nu får ni lova tt skapa ett konto innan ni skriver på wikiskola.se.

Uppropet gäller fortfarande. gå in och dela med er av en lektion. vi behöver fler gratis lektioner. wikiskola är det bästa stället att lägga fria lektioner på som jag vet om.

och nu med inloggningskrav är det så säkert man kan begära att skriva på wikiskola. jag har inte haft någon spam alls då jag haft inloggning.

BlogRankers.com