söndag, september 09, 2007

förtroendet för lärarna

satt i fredags och gick igenom ramtiden med min chef. resultatet blev att jag ska stanna kvar två timmar efter sista lektionen på torsdagarna när jag kunde ha slutat kl 12. det är inte så farligt i och för sig. det finns mycket att göra. men visst är det märkigt att så mycket av arbetslivet utanför skolan går mot allt större förtroende för personalen som kan ta med sig arbetet hem eller var de nu vill utföra det medans skolan går åt det motsatta hållet med mer kontroll och inskränkningar av lärarnas frihet?

2 Comments:

At 10 september, 2007, Anonymous Anonym said...

Ja så är det verkligen! Jag undrar varför det blivit så? Arbetsgivaren kan väl inte tro att man inte planerar och efterarbetar sina lektioner om man lämnar skolbyggnaden? Men jag kan förstå den tid man lägger för gemensamt utvecklingsarbete - det är viktigt!

 
At 23 maj, 2008, Anonymous Anonym said...

Hej general är goda / Antonio Jaconelli

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com