tisdag, oktober 23, 2007

välkomna i facebook ungdomar

igår addade jag några före detta elever och idag ser jag att mina nior addat mig. välkomna ska ni vara! ett tag trodde jag att facebook och playahead skulle existera parallellt och att "vårat" vuxna nätverk skulle vara ointressant för ungdomarna men nu verkar vi få en gemensam mötesplats. det tycker jag är mycket bra! sen kan man ju undra om ungdomarna kommer att köra pa samtidigt. de har ju trots allt lagt mycket energi detta.

Etiketter:

3 Comments:

At 05 november, 2007, Blogger Martin said...

Gick med i Facebook nu i veckan efter påtryckningar från fd elever på den gymnasieskola jag jobbar på. Men jag förstår inte vad jag ska med det till! Och känner mig lite fånig nu när alla tycks lämna sidan - nu när jag som sist i Sverige går med.

http://svensklararen.blogspot.com

 
At 05 november, 2007, Blogger Håkan Elderstig said...

de jag känner tycks ännu aktiva
visst är det fullt av fåninga applikationer men jag är krokad av några av dem.
sen verkar det finnas en seriösare gren. skolutvecklingsmyndigheten har en projektgrupp, jag testar kollegahandledning där, osv

 
At 23 maj, 2008, Anonymous Anonym said...

Tjaa, jag snusar nu för tiden/ Erik Jernström

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com