måndag, oktober 16, 2006

behövs sajten?

jag när den förhoppningen att min sajt ska bli känd av sig själv. folk ska googla och hamna där, somliga av dem återkommer, berättar om den för kompisar osv. men i verkligheten är det helt lugnt. ingen trängsel alls. då och då kommer en ströbesökare. själv står jag för två besökare om dagen i statistiken. en gång hemifrån och en gång från jobbet (upprepade besök från samma dator ger inga extra träffar).
då och då kommer det en besökare utifrån. jag känner förstås till en del sätt att marknadsföra sajten men jag vill ta det litet lugnt. sajten är inte på långa vägar klar. det är luckor här och där. det finns saker som jag skulle vilja förbättra. men ambitionen är att växa av egen kraft och bygga medans den växer.
den stora frågan som gnager inomm mig är huruvida sajten behövs. alla mina logiska resonemang bygger på att den är jätteviktig. men samtidigt vet jag att alla lärare verkar planera mest själva. de flesta verkar vilja ha det så. eller har jag missat något?
borde man verkligen uppfinna hjulet igen och igen?

3 Comments:

At 17 oktober, 2006, Anonymous Anonym said...

Jag har uppmärksammat din sajt för några kollegor. De tyckte att det fanns mtrl att använda.Och kommer förmodligen också att göra detta. MEN, och nu utgår jag från mig själv, det är svårt att använda någon annans mtrl i undervisningen utan att bearbeta detta först och "göra det till sitt eget".

 
At 17 oktober, 2006, Blogger Håkan Elderstig said...

tack för att du berättar om min sajt. det är så kul att få veta att det finns människor där ute som bryr sig på ett eller annat sätt. tack!

 
At 17 oktober, 2006, Anonymous Anonym said...

Det var så lite ;-) Men jag tror ändå att du får göra lite mer reklam för din sajt.

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com