tisdag, november 22, 2005

försvinnande historia

ok, nu fattar jag vad fp menar om att historia m fl ämnen kan försvinna i den timplanelösa skolan- gp har en lång debattartikel. jag tycker de har en poäng eller två. samtidigt tycker jag att kursplaneerna och målstyrningen tillräcklig värnar ämnena. problemet är snarare att eleverna ofta inte är tillräckligt delaktiga i och informerade om målen för undervisningen i den timplanestyrda skolan.

jag var på timplanelösa vittra igår och de gör mycket för att lyfta fram målen i projektarbetena. de är generellt bättre på detta än somliga lärare jag har sett i timplaneskolor.

1 Comments:

At 25 november, 2005, Blogger Eliza Kajanus said...

hm. ska du inte skriva om att du fått jobb?! och hur det gick?! trevligt med lite personliga saker i en blogg också.
puss dd

 

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com